Jag ska inte klaga

Det är lite galet det här med min skola. Vi har inga betyg och aldrig någon som bedömer oss ända så skulle jag kunna erkänna att jag har prestationsångest si sådär 77% av min tid i skolan. När jag kommer hem är jag mentalt utmattad trots att vi bara sitter och ritar hela dagarna. Inte undra på att de flesta konstnärer är deprimerade.

Varför detta plötsliga tillkännagivande kanske ni tänker. Jo, det är såhär. Denna veckan har vi haft färg som det kallas. Vi har målat av varandra och oss själva. När man målar av sig själv får man stå och stirra på sitt ansikte i 2-3 timmar, det kan kännas lite motigt. Och när man målar av någon annan kan den ibland se ut som an apa. Inte alltid så skoj det heller.

Som grädde på mitt självförtroendes självmord, har jag av egen vilja tagit mig till kvällskrokin. Där satt jag med cirkus 15 okänningar och målade av en naken människa, vars kroppsdelar inte hamnade där det var tänkt att de skulle vara. På mitt papper då. Nu är det i alla fall över. och nu ska jag packa. För i morgon ska jag och old mates mötas upp i Göteborg för en festlig weekend!

Det kommer bli great fun!

Håll tillgodo ni som varje dag förväntansfullt klickar in på just min sida för att se om jag har haft något att dela med mig av. På måndag!

Kommentarer
Postat av: Elin

Åh vad jag önskar nu att jag skulle följa med till Göteborg! :(

Hoppas att ni får det riktigt, riktigt trelvigt i alla fall och tack så mycket för att du ringde här om dagen!

Kram Elin

2010-10-08 @ 12:50:40
Postat av: nadja

det var iaf ett inlägg jag inte läst! Men majsen, håll ut :) ni ska ju iaf till borås och dit behöver inte ångesten följa med :)

2010-10-14 @ 23:38:58
URL: http://nadjiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0